reklama

7 rokov v debete

Stručný návod s ručeným obmedzením na to ako prežiť život a zatiaľ (ne)zbohatnúť. Obsah nasledujúceho textu nie je nijak hyperbolizovaný.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

S kategórie krvpijúcich povolaní mám najradšej svedkov jehovových, ktorí si aspoň raz ročne prikladajú povinnosť ozrejmiť mi poslanie na tomnto svete. Vždy sa chcú zhovárať a vždy sú dvaja a keď sú dvaja bohapuste si vystačia sami. Mne poslanie na tomto svete pripomínajú účty a dane. Z podobnej kategórie mám rád pracovníkov call centier s bambusovými ponoškami, finančných poradcov, ktorí formou epizodických príbehov núkajú svoje produkty. Nemožno opomenúť aj tých, ktorým veľmi záleží aby som neplatil u svojho zlého operátora priliš veľa. Vždy odpovedám veľavýznamnym nie. Nedávno som sa oháňal svojími intelektuálnými schopnosťami na úrovni mentálneho podpriemeru a odvolal sa na kamoša, uvideol aj jeho čislo, či mu volali neviem, odvtedy som s ním nebol. Naposledy som som zverejnil na bazaroši inzerát typu,darujem šteniatka čivavy s jeho čislom. Čau Richard. Už dosť dlho bol frustrovaný spoločnosťou, bez frajerky, bez kamošov len workoholik. Pár hodín po uverjenení inzerátu mi volal, že od rána ho bombardujú ľudia, najma ženy, kam si môžu one psiská pozrieť s frekvenicou každú minútu. Ako ajťáka som ho možno trochu podcenil lebo zistil, že inzerát je odomňa. Tón, farba a výška hlasu akou vystupoval, navyše prirovnavanie k mužskému pohlavnému orgánu som vyhodnotil ako poďakovanie za službu. A môj sofistikovaný sociálny lubrigant nezabral. Nie radno sa vyvarujem, týmto zamestaniam, nakoľko som bol ich bývali kolega. Ak inklinuješ k samodeštrukcii utekaj pracovať do call centra, dvojkolový pohovor ti dodá na sebavedomí. Prácou podobného charakteru sa dá čokoľvek, len nie zarobiť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 7 rokov v debete

Nie o tom som tu však chcel. Vo veciach intelektu zväčša beriem svoj rozum tak ďaľeko ako ma nesie, bez ohľadu na každé iné uvažovanie. Neviem ako som uvažoval kedysi, ale nejakým nedopatrením som sa ocitol v debete a nejaký ten rok v ňom som. Som presvedčený, že som bol ešte mladý a hlúpy, teraz už len mladý. Tak sa dostala pracovníčka banky k môjmu podpisu o povolenom prečerpaní na mojom bežnom účte. Bežný podľa babnky, podľa mňa skôr čarovný. No a mladý lebo v nom zostávam avšak verím, že to inkriminované miesto môjho účtu do krájania štvorposchodovej marcipánovej torty zmizne. Buď to prestanem byť zamestnanecká krysa v korporátnej mašinérii so slovenským vedením. Kde všetci dobre vieme, že príznačnou vlastnosťou Slovákov je ojebávať kradnúť a podvádzať. Servilne prikyvovať ambicióznym kokotkom s guľou na nohe vo forme hypotéky. Ja však pre zachovanie integrity svojho ega aspoň niečo robím. Ha ! Eventualit v mojej invenčnej hlave niekoľko. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V živote sa treba pre niečo zapálit v krematóriu zvykne byť neskoro. To si povedal aj môj otec a rodičia mali z neho progresívneho roľníka, ktorý to dosiahol až k pozícii operátora kombajnu. Boli naňho pyšní až kým sa neoženil, ale o tom potom. Z manželstva vzišli 3 deti s rôznymi stupňami duševného postihnutia. Z ktorých dve vnímam ako rodičovskú zákonnú povinnosť zbytočný problém pri majetkovom vysporadúvani. Povolanie syn som teda zavrhol už v zárodku nápadu zbohatnutia. Nevadí, ideme ďalej.

Frajerka

Myslím, že by sme mali lepšie spoznať kým sa spolu vyspíme. Týmito slovami v bielej košeli s výrazom Brada Pitta som jedného dňa došiel za osovo-súmernou brunetou na lokálnej diskotéke. Prekvapivo pristúpila na požiadavku. Po následnej výmene curricullum vitae som zhodnotil jej rodinné zázemie na priemernú až nadpriemernú úroveň spoločnosti. Odvtedy nesie titul frajerka.Teda svojbytný foter bývalý eštebák na výsluhovom s prominnentnými stykmi, bočnými kšeftami a stisom ruky level, zabijem ťa ak jej zlomíš srdce. Matka disponuje pozemkami kde by v krátkom časovom horizonte mohlo parkovať pred domom moje lambo.Takto nejako som si našiel frajerku s veľkými ceckami a latinským zadkom a ako doplnková výbava rodinné pozemky, sporenie kde je 20k, tak aspoň na vybavenie, na začiatok bytu. A tá jej sestra...Jedno eso v rukáve by aj bolo no čo daľej.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Alkohol a sláva

S podobne orientovaným kamarátom sa občas precítenem v pokročilom šádiu automechanika, futbalového analytika a politického diskutéra. Tieto hlbokomyseľné debaty zvykneme obmieňat fyzickou aktivitou za vidinou zisku. S kategórie najtrápnejších momentov by som spomenul striptíz, ktorý sme asertívne predviedli v staromeštianskej prevádzke, na stole nahí s klobúkom pod stolom kde mali ľudia sypať lóve. Ako tragicky asexuálna dvojica sme náš tandem skončili veľmi rýchlo. Žiadny profit, je nič oproti ženským výkrikom ktorých obsah predstavoval útlosť proporcie ohľadom mojej pýchy. Ja hovorím, malý ale za to tenký. Myšlienky hraničiace s obsesiou za vidino zisku bývajú často v rozpore s morálno-etickým kódexom spoločenského správania. Striptér zo mna tiež nebude. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Abrahám lincoln raz povedal, Keby som mal 8 hodín na kálanie stromov, 6 by som strávil brúsenim sekery. Preto som ako horúci kandidát na milionára koncipoval 3 týždne list pre nadriadeného zo žiadosťou o zvýšenie výmery príchodzej almužny. Po dôslednej príprave som mail odoslal. Drakonický šéf zjavne rezistentný voči podobným požiadavkám, tónom v ktorom bolo viacej rutiny ako emócii odpovedal hádajte ako ?! Ďalšia z vecí ktorá mi na ceste za úspechom skrížila cestu. A ja s asymetriou v tvári hľadám návod na zbohatnutie, najbližšie chystám preraziť s eco/raw dobrotami. Držte palčeky !

Branko Luha

Branko Luha

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Našiel som v sebe zaľúbenie byť vo svete nad vecou, som idylicky založený čudák, tulák, pragmatik, cholerik (nehodiace sa preškrtnite) Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu